Zapraszamy na niezwykły cykl spotkań z Przemkiem, które bazują na treściach z jego bestsellerowej serii „Szkoła bohaterek i bohaterów”.  Więcej »

Przemek Staroń

Szkoła Bohaterek i Bohaterów

Nauczycielko i nauczycielu, witaj w naszej szkole!

W szkole, w której każdy nauczyciel i uczeń stają się superbohaterami i superbohaterkami! 

Szkoła Bohaterek i Bohaterów 

Witaj w miejscu, w którym mądrość i kreatywność, otwartość i szacunek dla innych mogą stać się mocami każdego z nas! Witaj w szkole, która pomoże Ci i Twoim wychowankom udać się w podróż do krainy mądrości, umiłowania nauki i dobrej zabawy. Witaj w świecie magii i krainy pełnej nieszablonowych i kreatywnych rozwiązań, nowatorskich metod i narzędzi pracy, które uczynią ją wyjątkową.

Nazywam się Przemek Staroń, jestem psychologiem, kulturoznawcą, trenerem i edukatorem. 

Od lat pracuję zarówno z tymi wcześniej, jak i później urodzonymi i doskonale wiem, jak ważne są wartościowe i unikatowe materiały do pracy. Materiały, które uczynią ją prostszą, łatwiejszą, kreatywną i efektywną. Dlatego wraz z zaprzyjaźnionymi edukatorkami, trenerkami i eduentuzjastkami: Martą Młyńską, Marią Gajewską i Małgosią Gilmajster, przygotowaliśmy dla Was kilka nietuzinkowych inspiracji, które pozwolą Was jeszcze lepiej stosować treści mojej książki „Szkoła bohaterek i bohaterów” na Waszych zajęciach. Zarówno na języku polskim, zajęciach z wychowawcą, etyce, filozofii, spotkaniu z psychologiem i różnych warsztatach.

Marta Młyńska

Maria Gajewska

Małgosia Gilmajster

Dzięki wykorzystaniu treści mojej książki w stworzonych przez nas materiałach, nie tylko poszerzysz horyzonty, zdobędziesz nową wiedzę, ale wraz ze swoimi uczennicami i uczniami pochylisz się nad bardzo ważnymi tematami, takimi jak ocenianie innych, pewność siebie, poczucie własnej wartości, dążenie do szczęścia i osiągniecie sukcesu. 

Oto co dla Ciebie przygotowałem

W naszych propozycjach znajdziesz

Fragmenty rozdziałów

Fragmenty trzech rozdziałów mojej książki „Szkoła bohaterek i bohaterów”.

Materiały dydaktyczne

Wyjątkowe i szyte na miarę, według potrzeb i oczekiwań osób takich, jak Ty.

Unikalne notatki

Do każdej lekcji przygotowaliśmy treści uzupełniające, które możesz również wydrukować.

Co zyskujesz dzięki tym materiałom?

Dzięki pracy z tymi unikatowymi i autorskimi materiałami, stworzonymi przez wyjątkowe praktyczki, trenerki i edukatorki, bazującymi na kilku rozdziałach książki „Szkoła bohaterów i bohaterek” zyskasz:

Materiały

Trzy rozdziały książki
SZKOŁA BOHATEREK I BOHATERÓW

Zobacz, jak możesz je wykorzystać na swoich lekcjach.

Rozdział drugi

Dlaczego ludzie oceniają mnie poprzez wygląd? Czyli o tym, za co nas kochają
Zagadnienia
  • ocenianie i potrzeba oceniania,
  • radzenie sobie z ocenianiem,
  • przekazywanie innym konstruktywnej, a jednocześnie „przyjaznej” informacji zwrotnej
Rodzaj zajęć
  • język polski,
  • zajęcia z wychowawcą,
  • etyka,
  • warsztaty psychologiczne
  • i inne wybrane zajęcia 
Cele

Uczennica/Uczeń

  • odróżnia ocenę konstruktywną od destruktywnej,
  • dokonuje refleksji na temat osobistych kryteriów oceny innych oraz dostrzega indywidualne różnice w tym zakresie,
  • zauważa błędy popełniane w obliczu pochopnej oceny innych,
  • dokonuje emocjonalnej oceny poszczególnych sytuacji.

Rozdział dziesiąty

A co, jeśli mi się nie uda? Czyli o sile eliksiru, którego nie trzeba pić
Zagadnienia
  • wiara w swoje siły i możliwości,
  • samoocena,
  • pewność siebie,
  • poczucie sprawstwa
Rodzaj zajęć
  • język polski,
  • zajęcia z wychowawcą,
  • etyka,
  • filozofia,
  • warsztaty psychologiczne
  • i inne wybrane zajęcia
Cele

Uczennica/Uczeń

  • uzmysławia sobie, dlaczego tak wielu ludzie nie wierzy w siebie i swoje możliwości,
  • wie po co jej/jemu pewność siebie i poczucie sprawstwa,
  • zaczyna bardziej wierzyć w siebie i w swoje możliwości,
  • poznaje metody i narzędzia, dzięki którym zyska wiarę w siebie.

Rozdział dwunasty

Rodział Dwunasty
Czy sukces uszczęśliwia? Czyli o klęsce urodzaju
Zagadnienia
  • osiąganie w życiu sukcesów,
  • odpowiedzialność za samopoznanie,
  • bycie szczęśliwą_ym
Rodzaj zajęć
  • język polski,
  • zajęcia z wychowawcą,
  • etyka,
  • filozofia,
  • warsztaty psychologiczne
  • i inne wybrane zajęcia
Cele

Uczennica/Uczeń

  • poznaje wybrane biografie ludzi sukcesu, 
  • wymienia cechy które wspierały ich w dążeniu do celu,
  • zastanawia się, co jest jego osobistą siłą, dzięki której udaje się mu osiągać wyznaczone cele,
  • jest świadomy, jak ważne jest oswojenie się z sukcesem/porażką i przyjęcie odpowiedzialności za samopoznanie.
Rozdział drugi
Dlaczego ludzie oceniają mnie poprzez wygląd? Czyli o tym, za co nas kochają
Rozdział Dziesiąty
A co, jeśli mi się nie uda? Czyli o sile eliksiru, którego nie trzeba pić
Rodział Dwunasty
Czy sukces uszczęśliwia? Czyli o klęsce urodzaju
Zagadnienia
  • ocenianie i potrzeba oceniania,
  • radzenie sobie z ocenianiem,
  • przekazywanie innym konstruktywnej, a jednocześnie „przyjaznej” informacji zwrotnej
  • wiara w swoje siły i możliwości,
  • samoocena,
  • pewność siebie,
  • poczucie sprawstwa
  • osiąganie w życiu sukcesów,
  • odpowiedzialność za samopoznanie,
  • bycie szczęśliwą_ym
Rodzaj zajęć
  • język polski,
  • zajęcia z wychowawcą,
  • etyka,
  • warsztaty psychologiczne
  • i inne wybrane zajęcia 
  • język polski,
  • zajęcia z wychowawcą,
  • etyka,
  • filozofia,
  • warsztaty psychologiczne
  • i inne wybrane zajęcia
  • język polski,
  • zajęcia z wychowawcą,
  • etyka,
  • filozofia,
  • warsztaty psychologiczne
  • i inne wybrane zajęcia
Cele Uczennica/Uczeń:
  • odróżnia ocenę konstruktywną od destruktywnej,
  • dokonuje refleksji na temat osobistych kryteriów oceny innych oraz dostrzega indywidualne różnice w tym zakresie,
  • zauważa błędy popełniane w obliczu pochopnej oceny innych,
  • dokonuje emocjonalnej oceny poszczególnych sytuacji.
Uczennica/Uczeń:
  • uzmysławia sobie, dlaczego tak wielu ludzie nie wierzy w siebie i swoje możliwości,
  • wie po co jej/jemu pewność siebie i poczucie sprawstwa,
  • zaczyna bardziej wierzyć w siebie i w swoje możliwości,
  • poznaje metody i narzędzia, dzięki którym zyska wiarę w siebie.
Uczennica/Uczeń:
  • poznaje wybrane biografie ludzi sukcesu, 
  • wymienia cechy które wspierały ich w dążeniu do celu,
  • zastanawia się, co jest jego osobistą siłą, dzięki której udaje się mu osiągać wyznaczone cele,
  • jest świadomy, jak ważne jest oswojenie się z sukcesem/porażką i przyjęcie odpowiedzialności za samopoznanie.

Wyjątkowe materiały dydaktyczne:

Scenariusze lekcyjne z kartami pracy do wykorzystania z na Waszych zajęciach i warsztatach, zarówno na języku polskim, etyce, filozofii, godzinie wychowawczej, jak i różnych warsztatach oraz dowolnie wybranych zajęciach lekcyjnych.

Notatki do każdej z lekcji, które zapewniają Ci i Twoim uczniom unikatowe powtórki z zajęć. 

Zastanawiasz się czy warto?

Cenione i wielokrotnie nagradzane edukatorki i trenerki: Anna Konarzewska, Maria Gajewska, Justyna Wołoszyk-Brzezińska, inspirują się „Szkołą bohaterek i bohaterów” i bazując na jej treściach tworzą niezwykle ciekawe, angażujące i efektywne materiały lekcyjne, które wykorzystują na swoich lekcjach języka polskiego i zajęciach z wychowawcą. 

Justyna Wołoszyk-Brzezińska, polonistka, Certyfikowana Trenerka Myślenia Krytycznego, Trenerka Odysei Umysłu, autorka artykułów do „Edukacji Pomorskiej” wykorzystuje książkę jako narzędzie do swojej pracy, a swoimi pomysłami dzieli się z innymi m.in. na FB:

Anna Konarzewska, polonistka, należąca do grupy „Superbelfrzy” autorka książki „Być (nie)zwykłym wychowawcą” autorka bloga „Być nauczycielem” wykładowczyni w Szkole Wyższej „Ateneum” w Gdańsku podpowiada, jak przeprowadzić lekcje o ocenianiu i trudnych emocjach.

Przyłącz się do naszej
Szkoły bohaterek i bohaterów!

Maria Gajewska, tutorka, polonistka i kulturoznawczyni, entuzjastka neuronauk, laureatka konkursu „Nauczyciel Pomorza 2017”, tak pisze o książce:

„Książka Przemka Staronia pt. „Szkoła bohaterek i bohaterów, czyli jak radzić sobie z życiem” to lektura obowiązkowa dla każdego nauczyciela (i nie tylko). Dzięki takim książkom polska szkoła ma szansę uczyć młodych ludzi, jak pogłębiać samoświadomość, rozwijać inteligencję emocjonalną i społeczną. Publikacja ta jest inspirującym przewodnikiem dla tych nauczycieli, którzy pragną towarzyszyć uczniom w kształtowaniu indywidualnej tożsamości oraz w przyjmowaniu odpowiedzialności za swoje życie.

To książka, która jest w stanie zmienić życie zarówno ucznia, jak i nauczyciela. Nauczyciel uświadamia sobie konieczność rozwijania własnej kreatywności oraz ciągłego rozwoju osobistego, aby w zgodzie ze sobą dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Proponowane przez Autora tematy są impulsem do projektowania efektywnej pracy z uczniami. Ciekawa tematyka 18. rozdziałów, bogactwo kontekstów (literackich, filmowych), przejrzysty język, wiele bezcennych autorefleksji to tylko niektóre z wielu zauważalnych atutów publikacji.

Serdecznie polecam”.

Tylko jedno kliknięcie dzieli Cię od otrzymania bezpłatnych materiałów

Wybierz materiał, który Cię interesuje, i pobierz go w formacie PDF (warto wybrać tę możliwość, jeśli chcesz podejrzeć na swoim urządzeniu mobilnym, jak wyglądają materiały) lub pobierz paczkę ZIP z wszystkimi materiałami. Proponujemy zapisać plik ZIP i rozpakować go na komputerze – rozpakowanie go na urządzeniu mobilnym może być nieco bardziej skomplikowane.

Rozdział drugi
Dlaczego ludzie oceniają mnie poprzez wygląd? Czyli o tym, za co nas kochają

Paczka materiałów [ZIP, 5,83 MB]

Rozdział Dziesiąty
A co, jeśli mi się nie uda? Czyli o sile eliksiru, którego nie trzeba pić

Paczka materiałów [ZIP, 5,14 MB]

…lub pobierz paczkę spakowaną w formacie ZIP
zawierającą zestaw materiałów do wszystkich trzech rozdziałów.

Paczka materiałów [ZIP, 16,1 MB]

Bądź na bieżąco!

Zapisując się na newsletter, otrzymasz powiadomienia o premierze książki i starcie platformy, a w przyszłości nowinki o moich działaniach.

Administratorem danych osobowych podanych w formularzu jest Przemysław Staroń – Szkolenia, Warsztaty, Coaching. Zasady przetwarzania danych oraz Twoje uprawnienia z tym związane opisane są w polityce prywatności.
Naszym partnerem jest

Wydawca książek

Odwiedź Wydawnictwo Agora w Sieci

KOD:  SZKOLASTARONIA – min. 25% rabatu
od ceny okładkowej książki „Szkoła bohaterek ibohaterów, czyli jak radzić sobie z życiem”.

Podziel się swoim pomysłem
na nowe materiały

Scroll to Top